Monday, 5 December 2011

Azira Rahized




Kite tak reti sangat lahh pkai shawl niy . Mulut gedik >.< *abaikan




Friday, 2 December 2011

g-ra cayunk & rindu sume cikgu sk clifford .. :))

CAYUNK SIR NAZRUL .

   
ni sir nazrul ..ni salah satu cikgu yg ak sayang ..bile engat balik ape yg berlaku kat kelas,ak rindu sangat dekat rotan ..bile kene rotan je,ak tros meronta-2 mcm cacing kepanasan..haha..sume kat klas ak gelak..ak nk dengar lagi ketawe dorang tu .. ak rse rindu sangat ...ak jugak nk dengar sir nazrul buad lawak versi kelantan ..bile teringat balik,tu lhaa memori paling indah ..ak x kan lupe kan sir nazrul sampai bile-2 ..


CAYUNK TEACHER ZUBAIDAH ..


ni jugak salah satu cikgu yg ak paling syg..nme cikgu ni,teacher zubaidah..mule-2 ak kenal teacher ni garang sangat..haha..mase on the way ke klass ktwg,ktwg sume senyap..buad bace buku ..(buad baekk)..ak suke sangat bile teacher senyum ..hati ak tibe-2 rse tenang ..bile time result pekse jep,mesty sume org menggeletar sbb takot kene rotan ..ade mse tu turn ak kene rotan ,muke ak mule pucat,pastu ak tros pejam mate ..bile kene ..fuh ...!!
..pastu mule lhaa gosok-2 tangan tu ..haha..bile engat balek ,rse nk agy pon ade .ak rse korang pon pernah ade memori yg manis ngan pahit mase kat skula kan ? 


CAYUNK USTAZAH ROHAYATI ..

 ni ustazah rohayati..ustazah lhaa banyak bagy dorongan kat ak ..mse nk dekat exam,ustazah lhaa yg banyak bgi dorongan kat ktwg..bile ak tengok senyuman yg amat manis , ak rse sangat hepy..bile ade mende yg salah ak buad,ustazah lhaa bayak mengingat kan ak ..ak engat lgi pesanan ustazah.."bile remaje nnty,jge lhaa diri baek-2..jge maruah keluarge.." ...semoge pesanan tu x kan hilang dalam hidop ak ..ak akan sentiase engat pesanan tu ..amin .. 


CAYUNK CIKGU SUHAYATI..


ni cikgu suhayati ..cikgu ni baekk sangat ..waktu dalam makmal sains,g-ra dok depan cikgu..bile tak siap keje skula je..mesty g-ra sorok-2 kan buku tu ..haha.. mse perpisahan ta0n 6,g-ra salam lhaa ngan cikgu ..mse salam tu,cikgu tepuk belakang g-ra dengan lembut lalu ckp ,jage diri baek-2..hurm .. :'(

*sebenar nye ade lagi cikgu..tapi x de gambaa lhaa..soey lhaa ..:))

sedih lhaa awak !

 
 
ntaa lhaa rase mcm sedeh sangat ary ni .. ak rse ak mcm org boleyy dipergunekan jep ..
ntaa lhaa nape .. nape lhaa org yg ak sayang selalu ade halangan ..
tadyy ak baru dengar citer ade org kutuk-2 dye ..
siap ade anti-2 agy ..dah-2 lhaa korang kutuk tu ..kan kutuk tu berdose ..cube pikir seket ..
klo x puas aty ckp FACE TO FACE boleyy tak ? 
ak pulak rse mcm serba salah skunk ni .. hurm

Wednesday, 30 November 2011

tentang persahabatan ..



Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa…..
Kecuali diri sendiri tetapi dalam kita bersendirian,
kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita.
Sebagaimana kita mengharapakan keiklasan dan kejujuran
Seorang sahabat, begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu. Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita. Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya..? Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa.. tetapi kita sering terlupa. Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami. Yang selalu berada di sisi pada waktu kita memerlukannya. Dia mendengar luahan perasaan kita,segala rasa kecewa dan ketakutan.
Harapan dan impian juga kita luahkan. Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah. Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita.
Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya? Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita. Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya? Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah? Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah? Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yang hanya bercerita…..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang, sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat…..
Sebagai kekuatan…..
Jadilah kita sahabatnya itu.
Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan. Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan…..Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan…..Kita tidak tahu.
Tetapi….. jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu…..
#HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DI SEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA….. :)

kawan ?

Sahabat atau erti kata lain persahabatan adalah yang menandakan tingkah laku kerjasama atau sikap tolong menolong antara dua atau lebih orang.


           Dalam dunia yang telah allah S.W.T pinjamkan kepada kita,pastinya kita akan merasai pelbagai pahit manis sewaktu bersahabat atau menjalinkan persahabatan dengan orang lain.Sahabat memang senang dicari..sekali kita berkenalan ianya akan kekal selamanya.Tapi untuk memperoleh sahabat yang sejati memang susah nak cari..Ianya ibarat mencari sebutir mutiara yang ada didalam tiram.Tak semua tiram akan menghasilkan mutiara.
           Jika kita telah menjumpai sahabat sejati kita adalah dia yang selalu ada bersama kita tidak kira ketika kita susah mahunpun kita dalam keadaan senang.Itulah yang dinamakan sahabat sejati.Tapi kalau sahabat yang sentiasa ada dengan kita ketika senang sahaja,ianya bukanlah sahabat yang boleh dianggap baik.
           Ketika susah dia akan menghilangkan diri.Sahabat yang macam itu lebih baik kita menjauhkan diri dari dia.Atau erti kata lain hanya mengambil kesempatan kepada kita.Sukarnya hati ini nak terima sahabat yang telah melukakan hati kite dek kerana kesalahan yang tak masuk diakal.Kadang-kadang hanya disebabkan kes cemburu,sahabat kita tu sanggup membuat apa sahaja.
         Hanya tuhan yang tahu sahaja hati ini telah dikecewakan oleh sahabat yang kita anggap dia kawan baik kita.Macam suci dalam debu. Muka nampak suci sahaja tapi didalam hatinya sapalah yang tahu.Bak kata pepatah orang dahulu rambut memang sama hitam tapi hati lain-lain.

saya rinduu sangat kat kawan .. :'(

Sejujur nye g-ra cakap,g-ra rinduu sangat kat korang ni..
bile g-ra teng0k gambaa kite bertige,g-ra rse sedeh sangat ..cube engat kenangan kite dulu ..kite suke sangat   main kejar-2 tu kan ?..bile teringat  waktu tu ,rse macam nak lagy je ..anyway,g-ra harap korang success dalam hid0p..korang kene tau ,dalam hid0p g-ra tak kan lengkap kal0 korang tak ade dalam hid0p g-ra ..G-RA CAYUNK KORANG ..MUAH-3..<3
SOLEHAH, G-RA & ALA forever ..



Tuesday, 29 November 2011

i need ALLAH in my life ..


of course i need Allah in my life..
Allah is everything..

saye selalu berdoa agar Allah memberikan kecerian dan kebhagiaan di dunia dan akhirat...

saye rindukan kawan saye...saye tidak lagi ingin menanges...tapi saye...
saye keliru ini ujian atau balasan...saye mengharap ini adalah ujian..bukan balasan..nau'zubillah...

Allah,i need U in my life...

i miss U Allah..

please..show me the truth..
strength my soul my faith and my heart..
i miss U Allah..

what's mean friends forever ?

tibe2 ase nak nanges bace blog kwn aye td...
nape eh??
saye sedih sgt...
saye xtau nape saye sedih...
saye sedih maybe sbb prkataan KWN yg kwn saye ulang banyak kali tu..
mmg betol pun,sjak dorang sume da pindah,saye rase kelas tu sunyi sgt..........
xde da gelak2...kecoh2...saye jadi bosan...at least lau dorang sume ade saye ley senyum2 gak..
last day timekat depan makmal komputer, kwn sekelas saye yg nk pndah tgur..
'jia kite mntak maaf tau kalau ada buat salah,'
'alah, no problem, tk ade mslh un....'
pdahal time tu mmg gelak2..tp bile fikir balek,rase nk nanges je..mane x nye,bnyk tu kenangan ngn die...mcm2 jadi..
tp las year kitorang da xrpt coz sbb2 tertntu..sedih tau...
rase cam nk nanges je..

moOd:sedih+nangis......T_T

FriEnd iTu kaWan ..

i didn't know why i cried...
i feel sad but i don't know why...
i don't want it occur..
why...?
saye tak menanges...
apatah lagi senyum...
ketawa jauh sekali...
saye cuma rindukan kawan saye...
saye cuma itu je....
maafkan saye kawan...
saye tipu kalau saye kate saye tak menanges...
saye tipu kalau saye kate saye senyum...
saye tipu kalau saye kate saye ketawa...

maafkan saye sebab menipu..
saye ikhlas kawan....

i.k.h.l.a.s.


 saya cuma nak kawan tahu...
saya sangat rindukan kawan...

saya sangat sayangkan kawan ..

sudi tak kawan contact saye lagi.....?
saye rindukan kawan....

*bile kite nk jumpe agy eak kawan ?



Monday, 28 November 2011

hanye unt0k mu ..

lagu ni ditujukan khas unt0k *****..
cube korang dengar ..
(kupinang kau dengan bismillah)

Sunday, 27 November 2011

tak usah ..

 


Tak usahlah sebut pasal cinta jika anda tidak sebenar-benarnya mengambil kisah. Tak usahlah bercakap tentang perasaan, jika ia tidak berada di hati anda. Tak usahlah menunjuk ke dada, jika anda berhasrat melukakan hati pasangan anda. Tak usahlah sebut cinta abadi jika ada di hati anda untuk berpisah. Tak usahlah memandang matanya jika anda berbohong kepadanya. Tak usahlah sebut hello jika kelak anda mengucapkan selamat tinggal. Tak usahlah katakan dia satu-satunya, jika ada orang lain di sisi. Tak usahlah kunci hatinya, jika anda tiada anak kunci untuk membukanya kelak.

awak,tolong lhaa jge hati saye baek-2 yea ..



kate2 trakhir yg aq bagi pd dye cume:
'bukan sy ta na trme awk balik...
tp ALLAH kurniekan sy dgn skeping hati je..
dan sy hnye ade skeping hati tu je dlm bdn sy'
dan dye mnjwab nye...bg la hati tu pd sy...
sy akan jge hati tu sbaik mungkin lepas ne..
lalu sy mnjwab nye smula...
'mcmne sy na bg hati tu pada awk??kan dlu sy prnh bg
pd awk,,bukan separuh..tp spnuh hati sy pd awk..
tp awk dah pon pulangkan hati tu pd sy blik...tp syg nye
hati sy yg awk pulgkn tu dlm keadaan hncur...dan dye mnjwb lagi:
'saya janji akn cntumkn smula hati2 awk yg hncur tu dgn cinte yg
sy ade yg hnye utk awk sorang...kate2 trakhir yg sy berikan:
walau awk brjye cntumkn hati2 tu awk la yg paling hebat!!
tapi pd sy,,,ssuatu yg tlh hncur,,,dan ia diperbaiki smula
ia ta akan same sprti yg dulu...same sprti hati sy...
ia akan ttp hncur..ttp ada kesan walaupon pada
luarannya kelihatan sempurna...


hargai lhaa orang yang kite sayang :)

 
Jika kamu memancing ikan...
Setelah ikan itu terlekat di mata kail...
Hendaklah kamu mengambil terus ikan itu...
Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja. ..
Kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu...
 Dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup...

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang. .. 
Setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya... 
Janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja.
Kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu...
Dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu.

Saturday, 26 November 2011

lagu ni khas unt0k awak !!





lagu ni adalah lagu yang amat menyedih kan , dye bagy lagu ni kat sye.
dye sempat berpesan yg dye akn selalu di sisi ku walaup0n 
sye dan dye ja0h sangat .. sye sayang awak selame nye .. 
I LOVE YOU DEAR !! <3


Friday, 25 November 2011

cinta saya hanya untuk awak:) *don't break my heart*


Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya.Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita.Soal hati tiada undang-undang. Apatah lagi paksaan.Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan

Cinta tidak selalu bersama jodoh tetapi jodoh selalu bersama cinta.Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain
Melupakan seseorang yang disayangi amat sukar.Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi.Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita